L’Ajuntament de Vila -real amplia la bonificació del 95% de l’IBI, acordada en la Mesa del Pacte Local pel Renaixement, a les escoles infantils, acadèmies i repassos de la ciutat. D’aquesta manera, la mesura aplicada per Vila -real per a ajudar els diferents sectors econòmics locals a fer front a l’impacte de la covid-19, suma noves branques d’activitat a les aprovades pel Ple a finals de febrer: hostaleria, oci, comerç minorista, transport, els serveis de cura personal i les activitats esportives.
“Hem decidit ara estendre la bonificació de l’IBI a l’àmbit educatiu, en entendre que aquest sector encara està subjecte a restriccions d’aforaments que afecten els negocis i continuen patint les conseqüències de la covid-19”, valora el coordinador de la Mesa del Pacte Local pel Renaixement, Xus Madrigal. La bonificació del 95% de la contribució es va aplicar l’any passat per primera vegada i va suposar que un total de 306 negocis de Vila -real s’estalviaren el pagament de 370.488 euros de les contribucions dels locals on se situen els seus negocis, en propietat o llogats.
Per a poder-se acollir a aquesta mesura, que forma part del Pla d’ajuda i estímuls fiscals per al comerç local, els beneficiaris han de sol·licitar abans del 31 de març la declaració d’activitat d’interés especial o utilitat pública, incorporant un compromís de l’arrendatari que la bonificació repercutirà en el negoci en el cas d’establiments en lloguer. Tota la informació i models per a la sol·licitud estan disponibles en la web municipal.
Foto: arxiu