Ondenses podrà gaudir d’un programa cultural de primera classe per a la setmana de Fira d’Onda, del 23 al 31 d’octubre, amb quatre espectacles de teatre i tres concerts musicals que comptaran amb la banda sonora de les societats locals.
Així, el teatre de Mònaco acollirà els musicals «Mulán», «La Revoltosa», «Mi querida Maribel» i la comèdia «Por los pelos’. El concert de «Bras espanyol» també se celebrarà a l’auditori de Calle Cervantes, que tindrà l’acompanyament musical de la Unió Musical Santa Cecília ( UMSCO ). Per la seva banda, el lloc polivalent serà l’escenari d’una actuació conjunta del conegut grup «Seguridad Social» i l’Onda Big Band i, de la mateixa manera, el concert simfònic de la reconeguda cantant Cristina Ramos i la Vila d’Onda Musical Artistic Society ( SAMVO ).
La tinent d’alcalde responsable de Cultura i Festivals, Maria Prades, va presentar el cartell cultural i va assenyalar que «Ondenses mereixen gaudir d’una cultura segura per a la setmana de Fira amb espectacles de primer nivell, és per això que l’Ajuntament ha treballat la mà de les societats locals per portar els millors artistes i cantants ”.
‘Mulán’
El musical «Mulán» estrena el cicle amb una doble sessió durant la tarda del 26 d’octubre. És una obra per a tota la família que recupera la història de Mulan, una noia valenta que es trenca amb l’estereotip d’una dona que la societat ha marcat per a ella, amb un gir i valors sorprenents per aprendre.
‘La inquietud’
El miércoles 27 se abrirá el telón per representar ‘ La Revoltosa ’, un sainete lírico de un actuo, amb libreto de José López Silva i Carlos Fernández Shaw, i música compuesta per l’estro Ruperto Chapí. Considerat juntament amb La verbena de la Paloma com una de les millors obres del petit gènere, és una de les peces fonamentals on es pot apreciar el domini del llibret i la música.
‘Mi querida Maribel’
El jueves 28 será el glo de ‘ Mi querida Maribel. 40 anys després de la seva recordada idíl·la amb Isabel Pantoja, l’actor Máximo Valverde ret homenatge a la seva antiga xicota, interpretada per l’actriu Eva Santamaría.
‘ Per els pelos ’
‘By the Hair», que es realitzarà el divendres 29, és una comèdia policial per morir: un assassinat amb quatre sospitosos i dos policies tancats en una perruqueria, en què el públic decideix qui és l’assassí. Cada día un final diferente para una obra que ya ha entrado en Libro Guiness de los Récords.
Brass espanyol
Con més de 30 anys de la safata en el mundo de la música de les màquines, ‘ Brass espanyol ’ es un dels quintetos más dinámicos i consolidacions del panorama musical español. La gent d’Ondense tindrà l’oportunitat d’escoltar-los, juntament amb UMSCO, el dissabte 31 d’octubre.
El 1996, aquest grup va obtenir el Primer Premi del sisè Concurs Internacional de Quintets Brass a França, el 2017 van rebre el 1r Premi Bankia per al Talent Musical a la Comunitat Valenciana i, el 2019, el premi Espai Ter de Torroella de Montgrí ( Girona ) i dos premis Carles Santos. El premi més recent ha estat el 2020 rebent el Premi Nacional de Música atorgat pel Ministeri de Cultura.
Cristina Ramos
Per la seva banda, el recinte polivalent rebrà la cantant espanyola de rock i òpera Cristina Ramos acompanyada de SAMVO el dissabte 24 d’octubre. Cristina és coneguda per ser la guanyadora de les espectacles de talents televisius com la setena temporada de La voz ( Mèxic ) i la primera edició de Got Talent Spain. És una de les cinc millors artistes dels campions de Got Talent d’Amèrica que van emetre a NBC i va reunir els millors artistes de la història de 15 anys de l’espectacle en els seus més de 50 anys versions arreu del món. També va ser el botó daurat de David Foster al talent de la Xina del món de la Xina i entre el 2020 i el 2021 va participar en la vuitena temporada de la teva cara em sembla.
‘Seguretat Social’
Finalment, el dissabte 31 el conegut grup espanyol «Seguridad Social» tancarà el programa, que actuarà juntament amb la Banda Gran d’Onda. La banda és un punt de referència dins de la Movida dels anys 80 i la roca espanyola. Entre les seves cançons més conegudes hi ha «Chiquilla», «Comerranas» i «Vull tenir la vostra presència’.
Al setembre, s’anunciarà la venda d’entrades a través dels canals oficials de tots els espectacles, que estaran subjectes a les restriccions sanitàries actuals.