El regidor d’Urbanisme de Castelló, Sergio Toledo, ha anunciat que les obres corresponents a la primera fase de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) es reprendran al mes de maig als carrers d’Asensi i d’Herrero. “Després de mantindre diverses reunions amb veïns i comerciants, i atenent les seues demandes, s’ha decidit reajustar el projecte per tal d’adequar-lo al màxim als interessos de la ciutadania”, explica.
Toledo ha destacat “la bona sintonia i la col·laboració” que hi ha hagut en les reunions celebrades entre l’Ajuntament i els responsables dels comerços del carrer Asensi. “S’han resolt dubtes, s’han escoltat propostes i s’ha treballat per incorporar-les dins del projecte, sempre que ha sigut possible”, ha afirmat.
A més, ha recordat que també s’ha mantingut una trobada amb els veïns de la zona. “Treballem de la mà amb tots dos col·lectius, perquè l’equip de govern que lidera l’alcaldessa Begoña Carrasco aposta fermament pel diàleg i per l’escolta activa al llarg de tot el procés de desenvolupament de la ZBE”.
Ajudes per al comerç local i facilitats d’aparcament
El regidor ha avançat que l’Ajuntament habilitarà noves ajudes directes per als comerços afectats per les obres, com ja s’ha fet en altres carrers i places inclosos dins del projecte de la ZBE. Així mateix, s’oferiran opcions d’aparcament gratuït per a facilitar l’accés dels clients a la zona i afavorir l’activitat comercial.
Altres actuacions en marxa
Actualment s’estan executant obres a la plaça del Real, que quedarà tota a un mateix nivell. Un cop finalitzades aquestes actuacions, previstes per a aquesta mateixa setmana, es reprendran les obres al carrer San Francisco . Pròximament, s’iniciaran també les obres al carrer de Sant Vicent , respectant la celebració de les festes en honor al sant.