El Grau acomiada el Carnestoltes amb èxit
Més participatiu i multitudinari que l’anterior, el Carnestoltes del Grau de Castelló es consolida entre les celebracions més destacades de la província. L’enterrament de la sardina ha posat el fermall d’or a tres dies de màgia, color i il·lusió que s’han ensenyorit dels carrers del districte marítim
“El Grau torna a ser un reclam turístic gràcies al Carnestoltes que ha despertat gran interés de molta gent d’ací i de fora. Tots han conegut la manera que tenim de celebrar-ho. Multitud de persones han gaudit amb les nostres desfilades, amb les actuacions musicals, els tallers infantils, els concursos temàtics i desenes de propostes per al públic de totes les edats”, ha manifestat la Tinenta Alcalde del Grau, Ester Giner
2 de març febrer de 2025.- La Tinenta Alcalde del Grau, Ester Giner , ha valorat molt positivament el Carnestoltes que hui s’ha acomiadat en gran fins a l’any que ve.
Més participatiu i multitudinari que l’anterior, el ‘Carnestoltes’ del Grau de Castelló es consolida entre les celebracions més destacades de la província. L’enterrament de la sardina ha posat el fermall d’or a tres dies de màgia, color i il·lusió que s’han ensenyorit dels carrers del districte marítim.
“El Grau torna a ser un reclam turístic gràcies al Carnestoltes que ha despertat gran interés de molta gent d’ací i de fora. Tots han conegut la manera que tenim de celebrar-ho. Multitud de persones han gaudit amb les nostres desfilades, amb les actuacions musicals, els tallers infantils, els concursos temàtics i desenes de propostes per al públic de totes les edats”, ha manifestat Ester Giner .
Giner ha posat l’accent en la gran afluència de participants en la Gran Desfilada de Carnestoltes, amb tretze carrosses desfilant, quatre més que l’any passat, a més de les penyes i col·lectius disfressats que van triar anar a peu. “Més de 600 persones es van donar cita en el ‘sopar de pa i porta’, seguit d’un espectacle que va apostar pel talent d’artistes locals, com Juanra Castillo i tot l’elenc d’artistes que van actuar al costat d’ell”, ha recordat.
“El Carnestoltes és una oportunitat per a tots els comerços i negocis d’hostaleria del Grau i suposa un revulsiu econòmic molt important. El Grau ha de mantindre sempre la millor imatge per a ser eixe referent turístic, amb programació tot l’any que contribuïsca a desestacionalitzar l’oferta, tal com ens hem proposat des del govern de Begoña Carrasco”, ha explicat.
Finalment ha agraït, una vegada més, la col·laboració de l’Associació de Comerços del Grau, a la organització del Carnestoltes, així com a les penyes, als col·lectius que s’han implicat la màxim i “que han fet possible un Carnestoltes a l’altura que es mereixen els *graueros, com es mereix que tinga Castelló”.
Les millors imatges del Carnestoltes del Grau de Castelló

El Grau vibra amb la Gran Desfilada de Carnestoltes que atrau a milers de persones cada any
L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, destaca “la gran faena exercida per la comissió de festes que, en coordinació amb la Tinença d’Alcaldia del Grau, ha propiciat que enguany hàgem tingut una de les edicions amb més participants en la desfilada. El Carnestoltes és sens dubte un revulsiu turístic que continuarem potenciant, sabent el beneficiós que és per als nostres comerços i per a la nostra hostaleria”
Un total de 13 carrosses, quatre més que l’any passat, desfilen al costat de les penyes que trien fer-ho a peu, en grup, per parelles o individualment. Disfresses per a tots els gustos i de variades temàtiques han fet les delícies del públic al costat dels grups d’animació
1 de març de 2025.- L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, al costat de la Tinenta Alcalde del Grau, Ester Giner , i una nodrida representació de regidors de l’Ajuntament ha acompanyat als grauers en la tradicional Gran Desfilada de Carnestoltes, sent una entre els milers d’espectadors que no han volgut faltar a la cita, enguany més multitudinària.
Es tracta d’un dels actes més esperats d’una programació que compta amb més de 20 propostes per a tots els públics que es poden disfruar fins al diumenge.
La primera edil ha destacat “la gran faena exercida per la comissió de festes que, en coordinació amb la Tinença d’Alcaldia del Grau, ha propiciat que enguany hàgem tingut una de les edicions amb més participants en la desfilada. El Carnestoltes és sens dubte un revulsiu turístic que continuarem potenciant, sabent el beneficiós que és per als nostres comerços, la nostra hostaleria, en definitiva per a l’economia local”.
Si el divendres a la nit més de 600 persones assistien al tradicional ‘sopar de pa i porta’, aquesta vegada el Grau ha tornat a vibrar amb la Gran Desfilada de Carnestoltes que atrau a milers de persones cada any.
Un total de 13 carrosses, quatre més que l’any passat, han desfiilat al costat de les penyes que trien fer-ho a peu, en grup, per parelles o individualment. Disfresses per a tots els gustos i de variades temàtiques han fet les delícies del públic al costat dels grups d’animació. Cal destacar que gran la majoria de participants en la desfilada ho són també del concurs de disfresses que premia les propostes més enginyoses i divertides. Enguany, com a novetat, s’han incrementat els premis a les carrosses més creatives.
Xarangues i Batucada dels Dimonis de la Plana han acompanyat el cercaviles que ha recorregut els principals carrers del districte marítim: Churruca, Canalejas, Gravina, Sebastián Elcano i Sant Pere fins a acabar en l’Avinguda del Port.
Els xiquets i xiquetes omplin de color i diversió el Grau amb la Desfilada Infantil de ‘Carnestoltes’
Ester Giner : “El matí, dedicada als més xicotets, ha posat de manifest les ganes i la il·lusió de viure aquestes festes gaudint al màxim en família o amb amics. El Grau s’ompli de diversió i activitats que pretenen ser un revulsiu per a la nostra economia local. Per això, animem a la participació de veïns i visitants a consultar tota la programació per a no perdre’s detalle”
Aquesta vesprada a partir de les 19.00 hores tindrà lloc la Gran Desfilada de ‘Carnestoltes’ que comptarà amb 13 carrosses, 4 més que l’any passat, i hi haurà concurs de disfresses
1 de març de 2025.- El Grau de Castelló que es troba immers en la celebració del seu tradicional ‘Carnestoltes’ ha dedicat el matí del dissabte als més xicotets. Els xiquets i xiquetes han omplit d’alegria, diversió i molt color els carrers del districte marítim amb la tradicional Desfilada Infantil lluint les seues millors disfresses.
La Tinenta Alcalde del Grau, Ester Giner , ha explicat que “el matí, dedicat als més xicotets, ha posat de manifest les ganes i la il·lusió de viure aquestes festes gaudint al màxim en família o amb amics. El Grau s’ompli de diversió i activitats que pretenen ser un revulsiu per a la nostra economia local. Per això, animem a la participació de veïns i visitants a consultar tota la programació per a no perdre’s detall”.
Aquesta vesprada, a partir de les 19.00 hores, tindrà lloc la Gran Desfilada de ‘Carnestoltes’ que comptarà amb 13 carrosses, 4 més que l’any passat, i hi haurà concurs de disfresses.
“Ja és un èxit haver superat la xifra de participació de les carrosses. Hem passat de 9 a les 13 carrosses enguany. I, entre les novetats, també destaca l’increment dels premis a les millors carrosses, sent 300 euros el primer premi, 150 euros el segon i 75 euros el tercer. Això ens permet que la Gran Desfilada tinga més valor, contribuint així a sumar atractius turístics al Grau”, ha assenyalat la Tinenta Alcalde.