L’Alcora ja té nova reina de les festes, Claudia Llorca Bovea (en la imatge al costat de Samuel Falomir, alcalde de la localitat), una jove amb arrels vila-realencs
Claudia Llorca serà l’encarregada de representar al municipi en les pròximes Festes del Crist 2024, que tindran lloc del 17 d’agost a l’1 de setembre. L’elecció es va realitzar el passat mes d’abril, en un sorteig celebrat entre les representants festeres de la localitat.
La nova reina, de pare vila-realenc, té 17 anys, ha finalitzat 2n de batxillerat en l’IES Ximén d’Urrea de l’Alcora i vol estudiar periodisme. A més, Claudia pertany a la Congregació de Filles de Maria Inmaculada de Vila -real, toca el clarinet en la banda de música de l’Alcora i, entre les seues aficions, destaquen l’esport, la música i el Villarreal CF, de fet és abonada i va ser present en 2021 en Belfast, en la final de la Supercopa que el Villarreal va disputar davant el Chelsea.
De les 12 joves aspirants a formar part de la cort d’honor, quatre d’elles, Andrea Ros Porcar, María Guillamón Claramunt, Mar Gil Garcés, i finalment la triada, Claudia Llorca Bovea, competien pel títol de reina.
La cerimònia de selecció va ser especialment emocionant, ja que la reina ctual, Claudia Rodríguez Muñoz , va tenir l’honor de treure la papereta amb el nom de la nova representant. En el moment de l’anunci, l’alegria va inundar la sala, i Claudia Llorca Bovea va ser felicitada per tota la cort d’honor. Aquest grup inclou, a més de les aspirants mencionades, a Naira Esteller Tomás , Paula Flor Vicente , Alba Torner Rueda, Elena Miralles Asensio, Alba Castillo Moliner, Berta López Pallarés, Laia Pérez Guillamón i Paula Nomdedeu García .
Claudia va expressar el seu agraïment i emoció per ser triada, destacant la importància d’aquest càrrec en la tradició festera de l’Alcora.
Aquest any, l’Alcora comptarà amb una cort d’honor excepcionalment nombrosa d’11 joves, una fita que no es veia des de fa setanta anys. En la història recent, el municipi mai no havia superat les sis membres a la cort, amb anys en què només hi havia una o dues dames, i fins i tot alguns anys sense reina ni dames. Aquest augment en el nombre de participants reflecteix un renaixement en l’interés per les tradicions locals i una renovada implicació de la joventut en les celebracions culturals de la vila.
Les Festes del Crist són un moment clau en el calendari festiu de l’Alcora, amb activitats que inclouen processons, música, balls i altres esdeveniments. Des de l’Ajuntament i la comissió de festes, han destacat la importància d’aquestes celebracions i la il·lusió amb què es preparen per a un any que, sens dubte, serà recordat.