- Un total de 3.350 persones locals i nacionals han passat pel festival per excel·lència de punk-rock del Grau de Castelló
- Tant el canvi de dates com el canvi d’ubicació han sigut un encert, segons valora l’organització
La quarta edició de Concerts del Pinar conclou amb un dissabte de sold out i una assitència de 3.350 persones entre els dos dies de festival, procedents tant a nivell local i provincial com també nacional. Des de l’organització, un dels seus codirectors, Pere Agustí Cabedo, assegura que els canvis que s’han aplicat aquest any han sigut molt positius: “el canvi d’ubicació ha sigut tot un encert, amb un recinte amb molta més ombra i el canvi dates també ho ha sigut, la gent ha respost molt bé i el feedback ha sigut positiu”.
Cabedo destaca l’esforç que cada any es destina a la programació: “som un dels pocs festivals de l’estil i de la zona que aposta per una programació artística molt molt acurada”, i continua: “la combinació artística d’aquesta edició ha sigut molt interessant i continuarem apostant per portar grups disruptius i innovadors tant de tall international com nacional i local”.
Així mateix, l’organització també destaca el continu diàleg amb la tinença d’alcaldia del Grau i el suport logístic per part de l’Ajuntament de Castelló de la Plana, com ara l’activació d’un horari especial de tram el 14 i 15 de juny, per tal d’afavorir la movilitat dels i les castellonenques.
Aquest any han passat pels escenaris de Concerts del Pinar un total de quinze artistes en tan sols dos dies de festival, a diferència d’edicions anteriors, amb tres dies de concerts. El format i la proposta han comptat amb l’aprovació d’un públic que ha disfrutat de més hores de música i d’una programació que no s’aturava: quan acabava un concert, ja s’escoltaven les primers notes del següent, i aprofitant els canvis d’escenari, un DJ inundava de música el pinar del Grau.
Els plats forts d’aquesta edició han sigut els anglesos The Toy Dolls, New York Ska-Jazz Ensemble i El último Ke Zierre, tots tres coronant un dissabte amb una fusió d’estils que ballava des del punk més esquinçador fins a l’ska, el reggae o el jazz i tot amb un públic ben entregat. Comanche, Capsula, Pirat’s Sound Sistema, Kawak & Blackbird Trio i Aerotuerto també foren els protagonistes d’un dissabte on es deixaren la pell, tant els grups com el propi públic.
El divendres es va fer sonar amb els catalans La Élite i el seu show irreverent; amb el folk i la festa de Lèpoka i els mítics Juantxo Skalari & La Rude Band. La proposta fresca d’Hermana Furia també va conquerir l’escenari del pinar juntament amb el punk de Crim, d’Ezpalak i d’Ortopedia Técnica.
Concerts del Pinar està organitzat per la promotora castellonenca Planafest SL i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló, la Diputació de Castelló, la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, l’Institut Valencià de Cultura i de Mediterranew Musix.