12-5-2024
Almassora escenifica la seua devoció per Santa Quitèria en una multitudinària Romeria
• Prop de 12.000 persones, amb el tradicional mocador roig al coll i la cinta commemorativa, han participat en este acte tan emotiu, que ha estat encapçalat per la reina per la reina de les festes, Aitana Adsuara, i la seua cort d’honor
• “Amb esta Romeria de fe i agermanament, els almassorins hem tornat a demostrar l’afecte immens que li processem a Santa Quitèria, un fervor que ens uneix com a poble”, ha ressaltat l’alcaldessa, María Tormo
Almassora, fidel a les seues tradicions més arrelades, ha tornat a escenificar este diumenge la devoció i fe que processa a la seua patrona Santa Quitèria en una multitudinària Romeria a l’ermita. Prop de 12.000 persones, amb el mocador roig al coll i la cinta commemorativa, s’han donat cita en el paratge natural de Santa Quitèria per a acompanyar-la en una jornada molt emotiva.
La reina de les festes, Aitana Adsuara, i la seua cort d’honor, conformada per María Vidal , Verónica Franco, Laura Garrido i Alexandra Pesudo, han sigut les encarregades, abillades amb la indumentària tradicional, d’encapçalar la comitiva que ha partit, com de costum, de la plaça de l’església de la Nativitat de La nostra Senyora al voltant de les 09.00 hores.
Han estat acompanyades de prop pel rector de la Nativitat, Juan Ángel Tapiador; la mantenidora de les festes, Maria Teresa Cots; l’alcaldessa d’Almassora, Maria Tormo; la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino, així com membres de la corporació municipal. Després dels representants polítics, milers d’almassorins que no han volgut perdre’s una romeria, en la qual també han tingut protagonisme els carros engalanats, que han rebut un distintiu. El primer premi ha recaigut en la penya Kalanya, el segon en El Jaleo i el tercer en El Polp.























La recaptació de la venda de les cintes i mocadors es donarà íntegrament a Mans Unides. En els voltants de l’ermita, s’ha oferit als romers rotllet i copeta i hi ha hagut activitats per als més xicotets.
A les 12.00 hores, s’ha celebrat l’emotiva missa en l’ermita i, a les 14.00 hores, s’ha repartit la paella monumental patrocinada per CaixAlmassora.
“Vivim jornades festives que ens caracteritzen com a poble, que exalten els nostres senyals d’identitat, de les quals ens sentim tremendament orgullosos i portem per bandera. Unes jornades amb un clar component religiós, rendint honors a la nostra patrona, amb actes com esta multitudinària romeria d’agermanament i fe”, ha afirmat l’alcaldessa.
A les 18.00 hores, està previst que Santa Quitèria isca de la seua ermita, davant l’atenta mirada de milers de romers, per a ser portada a coll fins a l’església de San José. A continuació, es formarà la processó per a traslladar a la patrona a l’església del Santíssim Crist del Calvari pels carrers Santa Quitèria i Verge del Rosari. Al seu pas, s’encendran les tradicionals fogueres.
“De nou, els almassorins hem demostrat l’afecte immens que li processem a Santa Quitèria, un fervor que ens uneix com a poble”, ha ressaltat Tormo.
A l’espera de l’Esclat de Festa
L’agenda festiva es reprendrà el divendres 17 amb la inauguració de les exposicions de vestits de bateig i comunió, organitzada per Lluïsos Almassora, en l’Espai Mercat, i la de joies de Santa Quitèria en el Museu de la Nativitat, amb motiu del XXV aniversari de l’ordenació sacerdotal del rector Juan Ángel Tapiador. A les 20.00 hores, s’obrirà la fonda del vi i, a les 00.00 hores, serà l’Esclat de Festa en la plaça Major i, a les 02.00 hores, s’inaugurarà el recinte de festes.
11-5-2024
Almassora anuncia les seues festes de Santa Quitèria amb un colorit i animat Pregó
• Ha sigut el primer acte oficial com a reina d’Aitana Adsuara i de la seua cort d’honor, que han tancat la comitiva, com de costum, amb la seua carrossa i acompanyades de la banda municipal
• La desfilada ha comptat amb una vintena de carrosses d’entitats locals, associacions, col·lectius, clubs esportius, col·legis i escoles infantils, així com per grups de folklore popular
Almassora ha gaudit este dissabte a la vesprada d’un gran ambient festiu gràcies a la cavalcada del Pregó anunciador de les festes de Santa Quitèria de 2024, que viuran demà una emotiva i sentida Romeria fins a l’ermita de la patrona i divendres que ve, 17 de maig, l’esperat Esclat de Festa. Ha sigut el primer acte com a reina d’Aitana Adsuara i de la seua cort d’honor, que van viure ahir la seua emotiva presentació oficial.
La comitiva ha transcorregut per l’itinerari habitual; avinguda José Ortiz i els carrers Sant Lluís , Santa Quitèria, Sant Marcos , Sant Ramón i Trinitat. En total, han participat prop d’una vintena de carrosses amb representació d’escoles infantils, clubs esportius, col·legis, entitats i associacions locals amb gran arrelament, així com grups de dansa i col·lectius de folklore popular. Una de les novetats d’enguany han sigut la participació d’una Filà de Moros infantil.










Tambors de Passió ha sigut l’encarregada d’obrir la desfilada festiva, donant pas a l’Escola Infantil San José, la Llimeta i el Bres. Esta part ha comptat amb l’animació de personatges de Marvel. Li han seguit l’Atlètic Bàsquet Almassora, la Batukada Batukayra, les AMPA dels col·legis d’Almassora, així com les escoles de ball DeArte By Jenny Marso i My Dreams i més animació per al públic infantil.
També han participat l’associació juvenil Lluïsos, el Club Patí Almassora i Rollers, la Batukada de l’Escola de Música, el Club Patí Piruetes, el Grup Scout Tramuntana, el Club Patí Santa Quitèria, els estendards de les comparses mores, l’Associació de Moros i Cristians d’Almassora, acompanyat per dolçainers de Castelló.
Han completat el recorregut el Moro Ben-Afelí i Favorita, l’Associació Cultural de Dames i Cavallers d’Uixó, amb Na Violant d’Hongria, el grup Llum d’Orient, la Colla de Dolçainers i Tabaletes Xaloc, l’Escola Municipal de Dança El Torrelló d’Almassora i la Colla de Dolçainers i Tabaleters Les Goles.
En la desfilada també han participat els gegants i capgrossos Llorenç, Quiterieta, Ben-Afelí, Malafa i Panderoleta del Torrelló. La carrossa de Les Calderes ha precedit als clarins i al pregoner, Jaume Vaquer, que ha llegit els versos per a anunciar l’arribada de les festes patronals en honor a Santa Quitèria davant la tribuna d’autoritats, on es trobava l’alcaldessa, Maria Tormo, al costat de la resta de membres de la corporació municipal.
Com de costum, el fermall final l’ha posat la carrossa de la reina, Aitana Adsuara García , i les dames; María Vidal Lliberós, Verónica Franco Ruano, Laura Garrido Amiguet i Alexandra Pesudo Adsuara, amb l’acompanyament de la Unió Instructiu Musical La Esmeralda.
Romeria
Els actes del programa continuaran demà amb la tradicional Romeria a l’ermita de Santa Quitèria. Els assistents estan convocats, a les 08.30 hores, en la plaça de l’Església per a partir cap al paratge al voltant de les 09.00 hores. Aquells que ho desitgen podran pujar a l’ermita i tornar al nucli urbà amb el servici d’autobús gratuït habilitat per l’Ajuntament.
10-5-2024
Almassora inicia a un nou cicle festiu amb la presentació oficial de la reina de 2024, Aitana Adsuara García
• Aitana, que agafarà el testimoni d’ Elena Portalés Montañana, reina de les festes de 2023, estarà acompanyada en l’escenari per la seua cort d’honor conformada per María Vidal Lliberós, Verónica Franco Ruano, Laura Garrido Amiguet i Alexandra Pesudo Adsuara.
• La mantenidora de l’acte, María Teresa Corts, serà l’encarregada de lloar a la reina en un Recinte Fester, que comptarà amb l’assistència de prop d’un miler de persones amb l’alcaldessa, María Tormo, al capdavant.
Almassora viurà esta nit en el Recinte Fester d’Almassora una vetlada inoblidable, a partir de les 22.00 hores, amb la presentació de la reina de les festes 2024, Aitana Adsuara García . Un acte, el primer oficial de les festes en honor a Santa Quitèria 2024, que reunirà a prop d’un milllar de persones en l’inici del nou cicle festiu.
Aitana, que agafarà el testimoni d’ Elena Portalés Montañana, reina de les festes de 2023, estarà acompanyada en l’escenari per la seua cort d’honor conformada per María Vidal Lliberós, Verónica Franco Ruano, Laura Garrido Amiguet i Alexandra Pesudo Adsuara. Aitana pujarà a l’escenari flanquejada per la Policia Local de gala i acompanyada per l’alcaldessa d’Almassora, María Tormo, i la mantenidora, María Teresa Cots, qui serà l’encarregada de lloar amb sensibilitat, afecte i gran sentiment a la màxima representant de les festes d’Almassora.




La presentació estarà plena de moments emotius per al record, plens de significat, fent bandera dels senyals d’identitat d’Almassora, un poble que se sent orgull de les seues tradicions. Així, entitats i col·lectius locals, com l’Associació Cultural El Torrelló o el Grup Scout Tramuntana, estaran molt presents en este acte, que comptarà amb l’assistència d’alcaldes, regidors i reines de nombrosos municipis de la província. A més, també han confirmat la seua presència els diputats autonòmics Luis Martí nez i José María Llanos, així com el diputat provincial Vicente Pallarés i els membres de la corporació municipal, entre altres representants polítics.
El fermall musical a la vetlada el posarà, com ja és tradició, la banda municipal, la Unió Instructiu Musical La Maragda, sota la batuta del mestre Víctor Alapont. Interpretarà l’himne d’Almassora i l’himne de la Comunitat Valenciana, que serà també cantat pel tenor Javier Bovea.
“Un enorme honor”
“Aitana Adsuara té l’enorme honor de ser la reina de les festes número 61, el seu nom ja està escrit en la història d’Almassora, al costat de les seues predecessores en el càrrec, dones valentes i brillants, compromeses amb les nostres tradicions i arrels almassorines”, ha afirmat l’alcaldessa.
“Tant la reina com les dames han acceptat la responsabilitat de ser les màximes representants dels almassorins i ho han fet amb emoció i maduresa, deixant clar que estan disposades a portar tal distinció amb lliurament. Moltes gràcies a totes elles i a les seues famílies”, ha assenyalat Tormo, qui també ha agraït la dedicació i lliurament de l’anterior reina i la seua cort d’honor.
Així mateix, l’alcaldessa ha remarcat que, tant la reina com la cort d’honor, “tindran sempre el meu suport i el de tota la corporació, així com el de la Junta Local de Festes, a més han de tindre present que la nostra benvolguda Santa Quitèria els abriga i dona recer”.