Ahir a la vesprada es va celebrar la missa d’inici de festes a l’Església de Sant Josep dels Pares Carmelites com a preludi de les Falles de 2024.
A l’acte van acudir l’Alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, la regidora de Falles i presidenta de la Junta Local Fallera, Paloma Boix , les Reines Falleres de Burriana 2024, Laia Molina i Anna Solà, acompanyats per membres de l’equip de Govern.







En finalitzar, es va desfilar fins a la CMC La Mercè per a inaugurar l’Exposició del Ninot, que romandrà oberta fins al dia 14 de març, data en què les diferents comissions falleres arreplegaran les seues respectius ninots per a incloure-les en el monument el dia de la Plantà.
Un any més, les 18 comissions falleres del municipi han portat els seus ninots triats per a ser votats pels representants de cadascuna de les comissions com els dos millors ninots d’enguany, infantil i major, per a així aconseguir salvar-se de les flames durant la nit de la Cremà.






Aquest veredicte s’ha donat a conéixer de manera oficial de mà de les màximes representants de les festes josefines, sent el ninot de la Falla Don Bosco del artista Paco Martinez el indultat infantil d’enguany i el ninot de la Falla Chicharro del artista Paco Moles el indultat de la categoria adulta.
En esta ocasió, Tallers Oliver i el Col·legi British School han patrocinat el premi econòmic del ninot major i infantil amb un valor de 750€ respectivament.
Enguany també s’han donat banderins com a reconeixement als millors ninots dins de cada categoria. En este apartat ha sigut la Falla Barri La Vila la que ha destacat sobre la resta en aconseguir fer doblet ja que s’ha alçat amb el premi al millor ninot infantil en 1ª categoria i al millor ninot de falles majors en 2ª categoria.







En la resta de categories els premis han quedat repartits en 1ª categoria per a la Mercé en les falles grans i en les infantils el premi de 2ª categoria ha sigut per a la Falla Jaume I.