- Les províncies de València i Alacant incrementen les exportacions, mentre que Castelló experimenta descensos
- Destaca la contribució positiva dels sectors de béns d’equip, sector agroalimentari i automoció
Les exportacions de la Comunitat Valenciana en el període gener-agost de 2023 han obtingut un valor de 25.532 milions d’euros, la qual cosa representa un descens del 3,1 % respecte al mateix període de l’any anterior, segons dades que ha fet públiques hui la Direcció Territorial de Comerç de la Comunitat Valenciana, que depén de la Secretaria d’Estat de Comerç.
Per províncies, València ha exportat producte per valor de 14.432 milions d’euros, amb un increment de l’1,9 % respecte al mateix període de l’any anterior; Castelló xifra les seues exportacions en 6.323 milions d’euros, amb un descens del 15,7 %, mentre que Alacant exporta producte per valor de 4.776,2 milions d’euros, la qual cosa representa un increment de l’1,9 %.
La directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha destacat la contribució positiva de sectors com els béns d’equip en este període, amb un ascens de les exportacions del 19,8 %, així com el sector agroalimentari, amb un ascens del 7 %, i el sector de l’automoció, amb un increment de l’1 %.
Com a contrapartida, els descensos més importants s’han produït en els sectors de semimanufactures no químiques, en què estan inclosos els productes ceràmics, que experimenten un descens en les exportacions del 17,9 %. També experimenten descens en este període els productes energètics, amb un 23,9 %, i els productes químics, amb un 9,6 %.
Ester Olivas ha destacat l’aposta constant de les empreses de la Comunitat Valenciana per la internacionalització en un escenari canviant, i la voluntat del Consell de fer costat als sectors que estan patint en un grau més elevat l’actual conjuntura internacional, com és el cas del sector tauleller.
“Som conscients de la necessitat de posar en marxa mesures, que ja s’estan materialitzant, per a fer costat a un sector fonamental per a l’economia de la Comunitat Valenciana com és el tauleller”, ha indicat.
Exportacions per àrees
La Unió Europea concentra el 57,6 % de les exportacions valencianes en els primers huit mesos de l’any, amb un lleuger descens de l’1,1 %. França se situa com a la primera destinació de les exportacions valencianes amb un valor de 3.402,9 milions d’euros i un ascens del 3,1 % respecte al mateix període de l’any anterior.
A continuació se situa Alemanya, amb 2.811,9 milions d’euros i un descens de l’1,8 %, seguida d’Itàlia, amb 2.335 milions d’euros, la qual cosa representa un descens del 2,2 %. Portugal, en quarta posició, incrementa les importacions de productes de la Comunitat un 7,6 % amb 1.504 milions d’euros.
El Regne Unit registra un valor de 1.774,6 milions d’euros, la qual cosa representa un increment de l’1 %.
Les exportacions dirigides a Amèrica ascendixen a 3.947 milions d’euros, amb un descens del 4,6 %. Àsia experimenta, al seu torn, un descens de l’11,6 % en este període.