El servei d’atenció està disponible de dilluns a divendres de 9.15 a 12.45 hores
La Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Almassora ha activat hui un telèfon d’atenció per a la gent gran de la localitat en ser un dels col·lectius més vulnerables de la pandèmia. El servei, atés per la plantilla municipal del departament, està disponible de dilluns a divendres de 9.15 a 12.45 hores a través del número 619372668.
El telèfon té com a objectiu atendre les més de 500 persones que viuen soles a Almassora i que han vist reduïda al màxim la seua vida social per a protegir-se de l’impacte del coronavirus. Malgrat que qualsevol resident major, amb independència que viva o no acompanyat, pot fer ús d’aquest servei, el departament de Serveis Socials activa aquesta eina com a mesura de suport específica per als qui pateixen en soledat els efectes de la pandèmia.
D’aquesta manera, els professionals municipals atendran cada crida “amb aqueixa sensibilitat especial cap als qui se senten sols, tenen una urgència sanitària o necessiten que els porten compra a casa i no saben a qui recórrer”, ha indicat la regidora de l’àrea, María José Tormo. Les persones majors que anomenen podran preguntar qualsevol dubte, informar-se sobre els serveis que presta l’Ajuntament a la població o demanar ajuda en cas de necessitat sanitària.
A més, els empleats de Serveis Socials han recuperat aquesta setmana el servei d’anomenades a les persones majors de 65 anys d’Almassora per a oferir suport emocional i garantir el seu benestar. Aquesta iniciativa va arrancar en la primera ona de la pandèmia de la COVID-19 en, març de l’any passat. Ara, el consistori recupera aquest servei amb la localitat, i el país en general, submergida en la tercera ona del coronavirus.
Durant la primera etapa de la pandèmia el consistori va contactar amb més de 500 veïns majors residents a Almassora. Des de llavors, Serveis Socials ha mantingut les crides periòdiques amb la gent més vulnerable. D’aquesta manera, la plantilla va recollir informació per a saber com es trobaven, les necessitats que tenien i les seues preocupacions sobre la pandèmia per a dur a terme un seguiment.
“Ens veiem davant les mateixes necessitats i preocupacions que durant la primera ona de la COVID-19, per la qual cosa hem reactiva les trucades telefòniques des de Serveis Socials als nostres majors per a evitar la soledat i poder detectar alguna manca que tinguen en el seu dia a dia”, segons Tormo.
D’altra banda, Serveis Socials d’Almassora ha decidit reconvertir els cursos presencials de l’escola de diversitat, el curs d’espanyol i el de valencià, amb l’objectiu d’impartir-los en línia i evitar el desplaçament de l’alumnat a les aules. A més, les monitores del departament ja treballen per a poder realitzar totes les activitats de l’àrea a través de les plataformes web que eviten el contacte entre usuaris.
Finalment, la Conselleria de Sanitat ha notificat hui 202 casos positius de coronavirus a Almassora en els últims 14 dies. El consistori recorda les últimes mesures adoptades per la Generalitat Valenciana per a fer front a la COVID-19: màxim de dues persones en espais públics, en els domicilis únicament poden estar els convivents i els caps de setmana (des del divendres a les 15 hores fins al dilluns a les 6 hores) no es pot accedir a Castelló ni Vila -real.