Les joves vila-realenques han guanyat 22.000 euros junt a les seus companyes, totes elles integrants del MCM
En un any tan atípic i amb un estiu d’incertesa i sense campament al davant, Marta Soler Agustí i Clara Mateu Guarque es van assabentar del càsting que anunciava un nou concurs que TVE preparava per a l’estiu. Totes dues, amigues i companyes dins l’equip de monitors del MCM de la Consolació, juntament amb altres integrants del col·lectiu en altres punts de la geografia, sempre han compartit la seua afició per seguir els diferents challenges que van descobrint per les xarxes socials. Així que es van llançar a l’aventura!
“D’aquesta manera vàrem enviar el vídeo del càsting i decidírem apuntar-nos, tant per a posar-nos a prova i superar els reptes físics i intel·lectuals del mur, com per a poder tornar a estar juntes mentre ens divertim com xiquetes”, ens confessen Clara i Marta , que finalment van acudir al concurs de TVE amb tres companyes més. Així que amb la intenció de gaudir i compartir una nova experiència, no es van preparar massa per al concurs. “L’única que va estudiar més fou Celia, ja que va fer algun que altre examen online de cultura general”, admet Clara que, això sí, va estar practicant habilitats amb el mur que té al maset. I va arribar el moment de començar a gravar i les vila-realenques i les seues companyes van anar superant un programa, un altre, un altre… “En eixos primers programes vam veure que els nostres punts febles eren personatges famosos i pel·lícules antigues, així que vam tractar de posar-nos un poc al dia”, recorda Marta . Tot i aixó ens van sorprendre a tots els telespectadors per la quantitat de coses que sabien entre totes.
“A més a més les contestacions que vam fallar, generalment van ser per la pressió, perquè sí que sabíem la resposta”, asseguren. Però com es podia apreciar al programa, el mur era un gran obstacle a batre. “ Al principi ens costa-va un poc saber fins quin punt podíem aguantar al mur, però amb el pas dels programes, ens vam adonar que sempre es pot aguantar un poquet, i un poquet més cada vegada. És qüestió de pràctica i agilitat”, expliquen Marta i Clara , que també van haver d’anar aprenent a caure a ‘l’abisme’ (una piscina de cubs d’escuma). “ Abans del programa pots practicar, perquè la veritat és que impressiona, sembla que no acabes de caure mai, però una volta ja has caigut, sembla un joc, és fins i tot divertit”, apunten ambdues. Les ‘Poropopomchispum’, amb dotze programes i 22.000 euros guanyats han superat les modestes expectatives que tenien al principi. “Vam resar i també vam tenir sort, però cal admetre que també vam fer alguns programes molt bons”, destaquen Clara i Marta , molt satisfetes per la fita aconseguida.
Premi
Totes les concursants tenien clar des d’un primer moment que, si eren capaços de guanyar cap premi a ‘Bloqueados por el muro’, part d’eixe premi el donarien a algun projecte de l’ONG Delwende com a membres de la família Consolació que són. Amb la resta. “Bé, potser fem un viatge a Andorra per descobrir què amaga el setè continent o simplement anem a passar uns dies juntes, ja que ens veiem poc durant l’any, a banda utilitzar alguns diners per ajudar-nos en els estudis, etcètera”, expliquen. De vegades, el major dels premis és l’experiència viscuda.
“No teníem pensat veu-re’ns en prou de temps degut a la pan- dèmia, però ‘forçar-nos’ a viatjar juntes ens ha regalat moments molt bonics, ens ha unit més del que ja estàvem. També ha segut curiós veure en primera persona com funciona un programa de televisió des de dins, com és el dia a dia d’un concurs i com es veu després des de casa”, assenyalen. I per a concloure amb el seu testimoni, ens treuen de dubtes… “Àngel Llàcer és el mateix davant de la càmera que darrere, té la mateixa naturalitat i la mateixa gràcia. Ha estat un gran descobriment coneixer-lo a ell, i també a la resta de l’equip que ens han fet sentir-nos com a casa en tot moment”, comenten agraïdes per totes les facilitats que els van proporcionar en uns dies tan intensos i de segur, inoblidables, per a totes elles.