El III Congrés Iberoamericà de Mediació Policial va superar les expectatives professionals del 85% dels assistents. L’organització del simposi, promogut per la Policia Local i la Regidoria de Congressos, ha fet públics els resultats de l’enquesta d’impacte del certamen referent de la mediació policial, que, del 21 al 23 de març, va reunir a Vila -real els millors professionals i experts en aquest mètode de resolució pacífica de conflictes de l’àmbit internacional.
Per a l’anàlisi de l’impacte del congrés, l’organització ha pres com a base les enquestes realitzades als mateixos assistents al simposi, tant en relació als continguts com a la seua percepció de la ciutat i les instal·lacions o la despesa realitzada. De les conclusions de l’estudi, destaca la impressió positiva –bona o molt bona- de la ciutat per al 87% dels assistents, que els portaria a recomanar la visita o tornar entre un 94 i 99% dels casos; o la valoració de les instal·lacions del congrés, celebrat al centre de convencions El Molí del Termet, amb un 74% dels assistents que les considera adequades o molt adequades. Quant al contingut, la majoria considera que li va aportar coneixements i eines útils per a la pràctica de la mediació en el desenvolupament de la seua labor professional. Així, el 84% considera que ha millorat els seus coneixements i el 81% valora l’establiment de noves relacions professionals, mentre que un 85% considera satisfetes les seues expectatives.
Els assistents al congrés també valoren positivament l’estada a la ciutat, amb una despesa en allotjament d’entre 75 i 150 euros, similar a la despesa realitzada en l’àrea de la restauració. Els sectors d’oci i de comerç van suposar en la major part dels casos una despesa inferior als 75 euros.
“Els resultats d’aquestes enquestes vénen a corroborar la consolidació i projecció adquirida pel Congrés Iberoamericà de Mediació Policial i per la nostra Policia Local com a principal referent en la pràctica d’aquest mètode de resolució de conflictes basat en la paraula”, valora la regidora de Seguretat Ciutadana, Silvia Gómez . En la mateixa línia, l’edil responsable de l’àrea de Congressos, Diego A. Vila , recorda la rellevància d’aquesta cita internacional com un dels puntals de la marca de Vila -real, Ciutat de Congressos, Festivals i Esdeveniments. “Amb més de 300 assistents, el Congrés Iberoamericà de Mediació Policial és, sens dubte, un dels principals certàmens en el seu àmbit a tot el món i un dels esdeveniments que ens han permès assentar la nostra marca per a l’organització d’esdeveniments de grandària mitjana, promovent el coneixement com a la principal matèria primera de l’economia del futur”, agrega Vila .