El Villarreal CF ha aconseguit un acord de traspàs amb el FC Porto per Miguel Layún, que vestirà de groc durant les tres pròximes temporades (fins a juny del 2021). El defensa mexicà, que ha disputat el Mundial de Rússia amb la seua selecció, s’incorporarà en els pròxims dies a la disciplina del Submarí Grog i posteriorment serà presentat.
Miguel Arturo Layún Prado (25-06-1988, Còrdova, Mèxic) és un defensa segur, polivalent i amb una excel·lent projecció ofensiva. La seua posició natural és la de lateral dret. No obstant això, el seu exquisit maneig d’ambdós cames i capacitat per a incorporar-se a l’atac li han permés rendir amb total garanties des del lateral esquerre o, inclús, en posició més avançada, com a interior dret.
Format en les categories inferiors dels Tiburones Rojos de Veracruz, Layún ha militat en clubs com l’Atalanta, el Club Amèrica, el Watford FC, el FC Porte i el Sevilla FC. A més, el saguer, internacional per la Selecció Mexicana, compta amb una reeixida trajectòria amb la ‘Tricolor’, amb què va conquistar la Copa Or de la Concacaf 2015 i ha disputat les Copes del Món de 2014 i 2018. En el seu palmarés, també figuren un Torneig Clausura 2013 i un Obertura 2014 amb ‘Las Águilas del América’, així com una lliga portuguesa que va alçar amb el FC Porto.
Sext mexicà que vist la camiseta del Villarreal CF
Miguel Layún es convertirà en el sext futbolista mexicà que vist la camiseta del Villarreal CF en tota la seua història. El primer a fer-ho va ser Antonio De Nigris en la temporada 2002/2003. A partir d’ací, van defendre els interessos del Submarí Groc Guille Franco, Javier Aquino, Giovani dos Santos i Jonathan dos Santos.
(Imatge: Villarreal CF)