L’alcalde, José Benlloch, informa del compliment de les regles imposades pel Govern central, gràcies a l’aplicació del pla d’ajust a final d’any. “Hui es demostra que prorrogar el pressupost va ser una decisió encertada”, assenyala
L’Ajuntament de Vila -real ha complit en el primer trimestre de l’any totes les regles d’estabilitat pressupostària imposades pel Govern central, fixant el període mitjà de pagament en 29,3 dies. L’alcalde de la ciutat, José Benlloch, ha donat hui compte dels informes tècnics que avalen l’estabilitat que, assenyala, ha sigut possible gràcies al pla d’ajust de finals d’any i a la decisió de prorrogar els pressupostos municipals de 2017.
“Les tremendes dificultats en les quals ens han col·locat contínuament les sentències, resolucions i empastres de l’urbanisme del Partit Popular, ens han portat a incomplir les normes fixades pel Govern de Mariano Rajoy, que tenen a les administracions locals pràcticament intervingudes. Però hui, per fi, tenim una bona notícia i és que, gràcies al pla d’ajust que vam aplicar a finals d’any, renunciant a projectes com el carril bici i reduint al màxim les despeses de les regidories, en el primer trimestre de 2018 complim totes les regles de l’estabilitat pressupostària”, argumenta Benlloch. “Hui es confirma també que no aprovar el pressupost a finals d’any i mantenir prorrogats els comptes de 2017 ha sigut una bona decisió, perquè ha permès retornar els comptes municipals a la senda de l’equilibri”, agrega.
En concret, l’Ajuntament de Vila -real compleix la regla de despesa, l’estabilitat pressupostària, el període mitjà de pagament –que se situa per primera vegada per sota dels 30 dies que marca la llei- i el nivell de deute, que es va tancar en un 47% a falta d’incorporar el préstec per al pagament dels 4,3 milions d’euros en resolucions urbanístiques dels governs anteriors a 2011. Una vegada incorporat aquest préstec, el nivell d’endeutament se situarà al voltant del 53%, “encara molt per baix del límit del 75% que suposaria rendir comptes de totes les decisions al Govern, amb les dificultats que podria suposar per als ciutadans”.
L’objectiu de l’equip de govern és mantenir aquesta línia la resta de l’any i de la legislatura, “si les sentències derivades de la gestió urbanística del PP no tornen a sacsejar els comptes locals”. “Complir amb l’estabilitat és important perquè, si no complim aquestes regles, el Govern central no ens permet portar endavant iniciatives molt interessants per a la ciutat i en les quals hem posat moltes il·lusions, com la creació d’un consorci esportiu amb Borriana, la creació de l’empresa mixta de l’aigua, que recuperaria d’alguna manera el poder públicssobre un dels béns més preuats, o la creació d’una empresa mixta per a gestionar el transport públic en la ciutat d’una manera potent”, detalla l’alcalde de Vila -real.
Benlloch porta a la Junta de Personal la primera proposta de Relació de Llocs de Treball de l’Ajuntament de Vila -real
L’alcalde adverteix dels obstacles legals que pot trobar-se la tramitació de l’RLT i les dificultats econòmiques per a la seua aprovació, però es mostra decidit a portar endavant la negociació per aprovar el document
L’alcalde de Vila -real, José Benlloch, ha traslladat hui a la Junta de Personal la proposta de Relació de Llocs de Treball (RLT) elaborada per l’equip de govern per a definir l’estructura de l’Ajuntament atenent a les necessitats presents i futures de la ciutat. La RLT, la primera que s’elabora en el consistori de Vila -real, s’obrirà a les aportacions dels sindicats durant un període d’un mes per a emprendre la negociació i portar endavant la seua aprovació definitiva. “No hi ha cap municipi d’Espanya de més de 50.000 habitants que no tinga una RLT en vigor i cap altre govern local de la ciutat l’ha feta fins ara”, assenyala l’alcalde.
“Existeixen moltes dificultats econòmiques i legals, ja que les lleis del Govern central tenen a les administracions locals pràcticament intervingudes. Potser per açò hem pecat fins ara de massa prudents, però anem a portar endavant ja la Relació de Llocs de Treball que necessita una ciutat com Vila -real i, si el Govern central ens la para, almenys que no siga no perquè no hem fet tots els possibles”, argumenta Benlloch. “Sabem que Vila -real no és un ajuntament que pague bé als seus funcionaris. En els últims mesos, ara que s’han alçat una mica les restriccions i s’estan obrint ja borses de treball públiques, estem perdent funcionaris amb molt de talent, perquè altres municipis de l’entorn, molt més xicotets, ofereixen millors condicions”, lamenta. “En el moment de dificultats econòmiques que vivim, amb les sentències de l’urbanisme del PP aguaitant cada setmana, no podem assumir tot el que seria necessari, però sabem que en altres municipis s’està arribant a acords per a fixar els objectius futurs en l’RLT però incorporant un percentatge cada any. Estem disposats a explorar tot tipus d’acords”, conclou l’alcalde.